Reuniune de lansare a primului workshop din cadrul Proiectului STRATEGY

Proiectul STRATEGY logo

Proiectul STRATEGY va dezvolta un cadru paneuropean al activităților de prestandardizare pentru sisteme, soluții și proceduri, care abordează gestionarea crizelor, ce vor fi validate prin teste durabile și cadre de evaluare care vor îmbunătăți capacitățile de gestionare a crizelor și de rezistență la dezastre, inclusiv inițiativele EDA în CBRN.

Pe baza nevoilor identificate din inițiativele anterioare ale UE și din cercetarea efectuată în primul an al proiectului cu privire la prioritățile Uniunii Europene, STRATEGY abordează șase fluxuri din cadrul managementului crizelor, cum ar fi: protecția infrastructurilor critice, planificarea răspunsului, căutare și salvare, comandă și control, sisteme de avertizare timpurie și evaluarea rapidă a daunelor.

STRATEGY urmărește o prezență consecventă a părților interesate de securitate, gestionarea crizelor, managementul dezastrelor etc., pe parcursul tuturor etapelor de standardizare, de la lucrările pregătitoare ale CWA ce vor fi dezvoltate până la lucrările concrete de standardizare în cadrul grupurile de lucru comune pentru a asigura succesul acțiunilor de standardizare ale proiectului.

Dezvoltarea unui limbaj comun și standardizarea procedurilor în UE sunt esențiale pentru facilitarea colaborării transfrontaliere, protejarea bunurilor și salvarea de vieți. Tocmai de aceea ASRO, alături de alte 23 de organizații din 14 țări europene, este implicat în acest proiect.

În cadrul STRATEGY va fi elaborat un set de acorduri europene (CWA), structurat pe 8 domenii referitoare la gestionarea situațiilor de criză, care vor spori interoperabilitatea în domeniul managementului crizelor în UE.

ASRO va deține secretariatul workshop-ului european pentru dezvoltarea a 4 din cele 11 CWA-uri propuse pe parcursul proiectului.

Reuniunea de lansare a primului workshop („Structuring the emergency response plans of public safety agencies focusing on incidents such as CBRN and waste disposal plants emergencies”) va avea loc pe data de 27 ianuarie 2022, iar părțile interesate sunt invitate să se înscrie și să obțină mai multe detalii legate de Planul de elaborare la adresa de e-mail: diana.iorga@asro.ro.

Celelalte 3 CWA sunt:

  • Management of forest fire incidents – SITAC-based symbology
  • Collaborative Emergency Response – Communication and sharing of operational information among multiple public safety agencies  
    Reuniunile de lansare ale acestor două workshop-uri vor avea loc în a doua jumătate a lunii februarie 2022. Părțile interesate sunt invitate să se înscrie la adresa de e-mail: cristina.popa@asro.ro.
  • Emergency Management – Rapid damage assessment of buildings and alerting protocol, a cărui reuniune de lansare va avea loc în prima jumătate a lunii februarie 2022. Părțile interesate sunt invitate să se înscrie la adresa de e-mail: speranta.stomff@asro.ro.

Proiectul STRATEGY a început în 2019 și se întinde pe o durată de 3 ani. Acesta este finanțat de către Comisia Europeană prin programul „Horizon 2020”.

Puteți găsi mai multe informații pe pagina oficială a proiectului: https://strategy-project.eu/