Traversăm perioade dificile, iar angajatorii nu sunt scutiți de efectele pandemiei cu COVID-19. De pe o zi pe alta, milioane de salariați din întreaga lume și-au schimbat complet modul de lucru, iar companiile au fost nevoite să găsească și să implementeze rapid noi soluții și politici pentru a face față schimbărilor cu care se confruntă.
Potrivit unui sondaj recent, 1 din 3 angajați români lucrează acum în sistem remote, iar implicarea acestora a devenit mai importantă ca niciodată.
Pentru a menține interesul și a spori abilitățile personalului, angajatorii trebuie să mențină comunicarea cu angajații, să urmărească progresul acestora și mai ales, să îi implice cât se poate de mult în sistemele organizației. Astfel, simțindu-se implicați, aceștia ajung să acorde mai multă atenție muncii și își investesc energia în vederea atingerii obiectivelor organizației.
Noua ediție a standardului ISO 10018:2020, Managementul calității. Linii directoare pentru implicarea angajaților vine, în acest sens, în sprijinul angajatorilor din întreaga lume, recunoscând dificultățile cu care se confruntă managementul unei organizații în momentul în care acesta trebuie să încurajeze personalul să adopte aspecte ale sistemului de management al calității și să înțeleagă modul în care acestea sunt relevante pentru activitatea lor zilnică.
Concentrându-se pe o mai bună integrare a strategiilor de implicare, standardul oferă cadrul necesar pentru a spori implicarea și competențele angajaților în cadrul unei organizații, ajutându-i să se simtă o parte importantă a acesteia.
John J. Guzik, convenor al grupului de lucru comun, preocupat cu elaborarea standardelor privind implicarea personalului la locul de muncă (ISO/TC 176/SC 3/JWG 21), afirmă faptul că acest standard vine în completarea lui ISO 10015:2019, Managementul calității. Linii directoare pentru managementul competențelor și dezvoltarea personalului. Acesta explică, în continuare, că ambele standarde prezintă măsuri practice demne de urmat și de adoptat de către managerii și liderii companiilor pentru a-și îmbunătăți sistemul de management al calității.
Dacă personalul vede legătura dintre activitatea lor actuală și modul în care formarea continuă le poate oferi noi oportunități în cadrul organizației, acesta se va simți cu adevărat implicat, iar productivitatea sa va crește.
Așadar, ISO 10018 este util oricărei organizații, indiferent de dimensiunea, tipul sau activitatea acesteia, având ca scop final aducerea principiilor de management al calității la nivelul angajaților și angrenarea acestora în mod regulat în activitățile din cadrul organizației.
Standardele nu sunt adoptate la nivel național, iar pentru achiziționarea acestora, luați legătura cu Departamentul Vânzări – Standarde Străine – email: daniela.andreias@asro.ro.